Wat doen we?

We bieden alle verpleegkundige verstrekkingen aan huis aan die worden vergoed door de mutualiteiten. Dit houdt onder andere in:
Hygiënische verzorgingen
Palliatieve zorg
Wondzorg
Aandoen van steunkousen of windels
Spoelen van Port-a-cath
Inspuitingen
Wekelijks klaarzetten van medicatie…

Dat je verzorgd dient te worden, kan je niet altijd kiezen. Hoe je verzorgd wilt worden wel. Daarom dat we dit op een zo aangenaam mogelijke manier proberen te doen. Dit vanuit het gedacht dat dit voor beide partijen zijn voordelen heeft. Een "Goeiemorgen" en een kwinkslag waar het kan, serieus waar nodig. Vandaar kwaliteitsverpleging met de glimlach!

Voor wie?

Heel simpel: voor iedereen! Onder onze cliënten zijn zowel jongere als oudere mensen. Zowel mensen die nog kunnen stappen als mensen die bed- of rolstoelgebonden zijn. Zowel mensen die een operatie hebben ondergaan als mensen met een beperking. Wij komen zowel bij mensen aan huis, als in serviceflats of woonvormen voor mensen met een beperking.

Één van onze doelgroepen zijn mensen met een fysieke beperking. Dit kan zowel een NAH zijn, een dwarslaesie of een aangeboren afwijking of spierziekte.
Aster is werkzaam in de regio’s: Zonhoven, Houthalen en Paal.

Wat kost dit?

Onze diensten worden via de mutualiteit of verzekeringsinstelling geregeld onder het derde betalersysteem. Onze cliënten leggen hier niks bij op. In sommige gevallen wordt het remgeld via de maximumfactuur of de hospitalisatieverzekering gevorderd.
Dit gebeurt steeds in overleg met onze cliënten.

Onze werkwijze

Wij beginnen meestal met een kennismakend gesprek nadat men ons contacteert. Hierin stellen we onszelf al voor en verkennen we met de cliënten wat er verwacht wordt qua zorg en uur van verzorging. Daarin proberen wij de vragen en verwachtingen van onze cliënten af te stemmen op wat wij kunnen bieden. Zo is het van bij de start duidelijk voor iedereen.

Hoe bieden we “kwaliteitsverpleging”?

Iedereen heeft wel de mond vol over kwaliteitsverpleging en zorg op maat. Maar hoe bepaal je dat en leg je dat uit? Daar komt niet altijd een antwoord op…
Wij bieden “kwaliteitsverpleging” door ons te onderscheiden met een meer doorgedreven aandacht voor details. We zijn er van overtuigd dat dit ook voor ons een heel belangrijke vorm van mond-aan-mond reclame is. Het idee er achter is dat we onze cliënten willen verzorgen zoals we zelf zouden willen dat onze familie verzorgd wordt.
We werken via zogenoemde protocollen: elke collega werkt op een vergelijkbare manier. Dit ligt vast binnen de protocollen die wij hebben uitgewerkt. Dit is voor onze cliënten ook fijn en aangenaam. Ze weten dan wat ze kunnen verwachten. Ze moeten zich ook geen zorgen maken over hoe de verzorging gaat gebeuren.
We volgen ook regelmatig opleidingen. Op deze manier kunnen wij bijblijven met de ontwikkelingen binnen de thuisverpleging.
We maken tijd waar nodig. Is dit nu voor een nodige serieuze babbel of voor een praktisch probleempje wat moet worden opgelost. Onze cliënten weten dit en appreciëren dit. Ook al kan dit soms betekenen dat we een beetje later bij hen zijn omdat het voor iemand anders ook nodig was. Natuurlijk zorgen we dat we op tijd zijn als onze cliënten nog andere afspraken hebben opstaan.

Wat bieden we nog extra?

We bieden onze cliënten o.a. een kapster- en pedicureservice aan huis aan. Dit gebeurt via de kapster en pedicure waar wij mee samenwerken.
Desgewenst zorgen wij voor incontinentiemateriaal, verzorgingsmateriaal, rollators en rolstoelen, Fortimel, ed… Dit aan scherpe prijzen of al dan niet terugbetaald door de mutualiteiten.
Dit is natuurlijk geen verplichting. Het staat onze cliënten vrij hier zelf voor te zorgen.
Ook bieden we onze cliënten een glimlach en een “Goeiedag” aan. Vriendelijk zijn kost niks…